niedziela, 20 grudnia 2009

Bananowe pancakes - czyli placki z patelni


Chyba bym ich nie zrobiła gdybym ich wcześniej nie spróbowała;) Kiedy znalazłam przepis na pancakesy na którymś blogu, jakoś mnie nie wzruszyły. Wydawało mi się, że to takie przedobrzone naleśniki. Jednak zmieniłam zdanie. Przede wszystkim robi się je bez tłuszczu i na kefirze. Jak dla mnie są dużo lepsze od naleśników, nie można się od nich oderwać. A to tego ten miód mmm. Chociaż mam jeden przepis na super naleśniki od koleżanki, może zrobię kiedy indziej.


Składniki:

  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 ¼ szklanki maślanki lub kefiru
  • 1 jajko roztrzepane
  • 2 łyżeczki syropu klonowego (użyłam jasnego miodu)
  • 20 g roztopionego masła(łyżka)
  • 2 banany pokrojone w plasterki

Dodatkowo do podania: miód


Do naczynia przesiać mąkę, wsypać cukier i proszek, wymieszać. W drugim naczyniu wymieszać roztrzepane jajko, maślankę, syrop i roztopione masło, wmieszać pokrojone banany. Zawartość naczyń połączyć, wymieszać.

Smażyć na nieprzywierającej patelni (bez tłuszczu). Przewracać na drugą stronę gdy na powierzchni pancakes'a pokażą się pęcherzyki, smażyć do koloru brązowego.

Podawać polane miodem lub jakimś wydumanym syropem daktylowym czy tam klonowym

Smacznego :)

Przepis z niewielkimi modyfikacjami pochodzi z www.mojewypieki.blox.pl

2 komentarze:

  1. hey piszesz zeby : "W drugim naczyniu wymieszać roztrzepane jajko, maślankę, syrop"

    - o jaki syrop chodzi ???

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za uwagę, już poprawiam. Chodzi o syrop klonowy który można zastąpić jasnym miodem.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails