środa, 24 marca 2010

Biscotti cynamonowo-rodzynkowe


Bardzo mi się spodobały te twarde jak
sucharki, chrupiące ciastka. Leciutkie, niezapychające, z dodatkiem zdrowych migdałów i rodzynek. Chociaż nazwą przypominają biszkopty, nie mają z nimi nic wspólnego. A tak nawiasem, nie lubię piec biszkoptów, ich pieczenie trzyma mnie w napięciu. Muszę stać przy piekarniku i kibicować biszkoptowi żeby wyrósł, a to jest trochę denerwujące. Pieczenie biscotti dzieła na mnie za to bardzo odprężająco. Podoba mi się to, że można je przechowywać długo i nie tracą świeżości. Nie pozostało mi nic innego jak zachęcić wszystkich do upieczenia tych przesmacznych ciasteczek:)

Składniki :
Przepis Malinny z cincina
-1 duze jajko

-1/2 szklanki cukru(można dać mniej)

-1 lyzka brandy(dałam rum i wyszło pyszne. A jakby tak namoczyć w nim rodzynki?)

-1 lyzeczka cukru waniliowego
-3/4 szklanki + 2 lyzki maki
-3/4 lyzeczki proszku do pieczenia

-3/4 lyzeczki cynamonu(jakoś mi umknął;)

-szczypta soli
-1/3 szklanki rodzynek
-1/3 szklanki calych migdalow

Przygotowanie:

Ubic mikserem jajka z cukrem(żółtka i białka osobno, dodając do żółtek łyżkę wrzątku), aż masa bedzie puszysta i gesta, dodac rum i wanilie. Suche skladniki przesiac i dodac do masy jajecznej, dobrze wymieszac. Dodac rodzynki i migdaly, polaczyc z masa. Lyzka nalozyc na posmarowana maslem blache ciasto tworzac walek 28cm dlugi i 6cm szeroki. Piec w temperaturze 190C okolo 20 minut az ciasto zacznie sie rumienic. Wyjac i przestudzic 15 minut. Uzywajac zabkowatego noza pokroic ciasto na 1 1/2 cm kromeczki, ulozyc je na blasze i piec jeszcze przez 10 minut, odwrocic i jezeli nie sa wystarczajaco rumiane na drugiej stronie podpiec jeszcze 5-8 minut.

2 komentarze:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails