niedziela, 21 lutego 2010

Gulasz z kaszą gryczaną



Jak dziecko kasza kojarzyła mi się bardzo nieprzyjemnie i nie lubiłam jej smaku. Dopiero od niedawna stałam się fanką kaszy jęczmiennej oraz kaszy manny.

Teraz przyszła pora na kaszę gryczaną(do tej pory jej nigdy nie próbowałamJ) Początkowo zaskoczona smakiem…(hmm bardzo kojarzy mi się z orzechami) przekonałam się, że no cóż…całkiem, całkiem mi smakujeJ

Dziś w towarzystwie gulaszu…niedługo spróbuję pod postacią kotlecików

SKŁADNIKI:

-pierś z kurczaka

-odrobina cebuli

-1/4 czerwonej papryki

-około połowa marchewki(użyłam około 10 sztuk mini marchewek)

-łyżka mąki

-pół kostki rosołowej warzwnej

-pieprz

-wegeta

-ostra papryka(przyprawa)

-przyprawa do gulaszu

-pół łyżki oliwy

-łyżeczka koncentratu pomidorowego

-100 gram kaszy gryczanej(jeden woreczek)


PRZEPIS:

Kaszę gotujemy 10-15minut w osolonej wodzie(w proporcjach 1 szklanka kaszy na dwie szklanki wody. Jeśli gotujemy w woreczkach i wylewamy wodę, podobno marnujemy dużo wartościowych składników odżywczych)

Kroimy w drobną kostkę mięso i cebulę, smażymy na niewielkiej ilości oliwy. Doprawiamy wegetą i papryką. Kroimy marchewkę i paprykę. W tym samym czasie zagotowujemy (około¾ szklanki) wodę z kostką rosołową, dodajemy warzywa, wrzucamy mięsko, przyprawę do gulaszu, pieprz, koncentrat pomidorowy, zagęszczamy mąką. Gotujemy jeszcze kilka minut. Przygotowanym gulaszem polewany kaszę.

3 komentarze:

  1. Też jestem fanką kaszy :) uwielbiam ją i mieszam z przeróżnymi dodatkami :) Nawet teraz mam na nią ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka szkoda, że wiele matek obrzydza dzieciom kaszę podając ją niedosoloną lub przypaloną i kleistą. Mnie kaszą gryczaną karmiły (pra)babunia i babcia - zawsze ze świeżym masełkiem lub chudymi skwareczkami i obowiązkowo kwaśne mleko do popicia!
    A manna na gęsto, też z masełkiem, pycha! (Żadnego cukru i mleka, brr... fuj!)

    OdpowiedzUsuń
  3. bo kasza gryczana fajna jest :) bardzo lubię z suszonymi grzybami i orzechami :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails