piątek, 2 lipca 2010

Lekko - Biała Pavlova

Sezon truskawkowy wkrótce się skończy. Na pożegnanie - beza, z truskawkami i bitą śmietaną. Robiłam ją pierwszy raz i wyszła. Taka prosta dobra rzecz- polecam:)

Beza Pavlovej z bitą śmietaną i truskawkami

Przepis na bezę od Nigelli

Składniki:

- 4 duże białka w temp pokojowej (podgrzałam na ok 20 sec w mikrofalówce)
- 250 g cukru
- 2 łyżeczki skrobi
- łyżeczka białego octu winnego
- kilka kropli ekstraktu waniliowego
- szczypta soli
- 200 ml śmietany 30% lub 36% do dekoracji
- truskawki lub jagody, poziomki, maliny itp.

Przygotowanie:

Piekarnik nastaw na 180 st. Blachę wyłóż papierem do pieczenia.

Białka ubij na pół sztywno ze szczyptą soli, nadal ubijając, stopniowo dodawaj cukier, aż masa zrobi się sztywna i lśniąca. Zwalniając obroty, dodaj ocet i ekstrakt waniliowy. Delikatnie posyp pianę skrobią i dokładnie wymieszaj łyżką(!). Rozłóż bezę na blasze formując koło o średnicy ok 23 cm. Wygładź i wstaw do piekarnika, natychmiast zmniejszając temperaturę do 150 st. Piecz przez godzinę albo godzinę i kwadrans. Gotowa beza jest sucha na wierzchu a w środku elastyczna. Wyłącz piekarnik, i studź z uchylonymi drzwiczkami.

Przed podaniem udekoruj śmietaną ubitą z łyżeczką cukru waniliowego oraz truskawkami.

Smacznego:)

8 komentarzy:

  1. wciąż mi brakuje odwagi do zrobienia pavlovej
    a wygląda cudownie
    ta skorupka musi przyjemnie chrupac
    może kiedyś..

    OdpowiedzUsuń
  2. Robilam juz Pavlowa i wiem, ze smakuje doskonale. Z truskawkami musi byc niebiansko pyszna :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię Pavlovą odkąd spróbowałam. Wcześniej wyglądała mi niezbyt zachęcająco. Zmieniłam jednak zdanie. Twoja wygląda smakowicie i jeszcze ta popękana beza... Odłamałabym kawałek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Pavlovą. Jest fantastyczna. Twoja wygląda zjawiskowo z tymi truskawami :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniała! rewelacyjnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro wyszła za pierwszym razem to i ja się chyba w końcu do niej przekonam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Asieja! Na pewno by Ci wyszła. Nie wiem, dlaczego dużo osób na blogach pisze, że pavlova jest trudna. Zrób póki masz truskawki;)

    Majka: Nie była chyba trudna, prawda?:) Z truskawkami jest pyszna, planuję zrobić kiedyś kawową.

    Joanno: ;) niestety nie mam już nawet kawałeczka

    Kasiu: dzięki:) pewnie jeszcze zatęsknię za truskawkami.

    Paula: dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Arven: polecam;) idealny deser na upalne dni

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails