środa, 27 stycznia 2010

Drożdżowe po rusku

Do zrobienia drożdżówki przymierzałam się od jakiegoś czasu. Po moim ostatnim wyczynie kulinarnym czyli ekstremalnej szarlotce w postaci jajecznicy, zrobiłam się ostrożniejsza. Chciałam żeby ta drożdżówka mi wyszła więc pozmieniałam trochę te podejrzane proporcje (1,5 jajka???mam je przekroić?!)składników inspirując się książką Ewy Aszkiewicz i radą doświadczonej osoby. Wstawiam oryginalny przepis -może ktoś się odważy skorzystać. Mi wyszła pyszna, choć o mały włos byłaby kolejna katastrofa. Nie chciało mi się czekać aż ciasto wyrośnie...i zaczęłam trochę kombinować. Na szczęście uratowałam je w porę;) Drożdżówka to takie pospolite ciasto, a ma w sobie to coś.

Składniki:
ciasto:
-3 szklanki maki
-szklanka mleka
-2 łyżki masła
-4 łyżki cukru
-3 żółtka
-pół łyżeczki soli
-15g drożdży świeżych lub saszetka drożdży instant

kruszonka:
-3 łyżki mąki
-2 łyżki masła
-2 łyżki pudru

Przepis oryginalny

Składniki:

-3 szklanki mąki

-szklanka mleka lub wody

-2 łyżki masła
-1,5 łyżki cukru
-1,5 jajka

-łyżeczka soli
-15g drożdży świeżych lub saszetka drożdży instant


Przygotowanie:

Do podgrzanego mleka do 30- 40C dodać drożdże, łyżkę cukru i łyżkę mąki, mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Do zaczynu dodajemy żółtka, resztę cukru i sól, mieszamy.. Dosypujemy mąkę i wyrabiamy przez ok 5 min. Dodajemy roztopiony tłuszcz i wyrabiamy aż zostanie wchłonięty. Ciasto wkładamy do nasmarowanej tłuszczem formy i zostawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce(ruska książka podaje że na 3-3,5 godzin) Przygotowujemy kruszonkę: masło siekamy z mąką i pudrem, zagniatamy kruszonkę. Ciasto posypujemy kruszonką. Pieczemy 45 min w temp 160C.

Smacznego!;)

P.S. Najlepsza z kubkiem kakao!;)
Jakby ktoś mi powiedział jak zrobić żeby filmik z youtube wyświetlał mi się w takim małym okienku to byłabym wdzięczna.

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails