środa, 26 maja 2010

Brownies


Brownie to jedno z moich ulubionych ciast. Lubię i cenię je za to, że jest banalnie proste w przygotowaniu i bardzo mało pracochłonne, a przede wszystkim ma ten cudowny mocno czekoladowy smak. Najlepsze brownie według mnie jest wtedy, kiedy na zewnątrz tworzy się delikatna sucha skorupka, a w środku konsystencja ciasta jest lekko kremowa. To trzeci rodzaj brownie który piekę, zwykle zmniejszałam ilość cukru ale tu jest w sam raz. Zabrakło mi jedynie orzechów włoskich, tak poza tym to jest idealne. Polecam, myślę że to ciasto wyjdzie każdemu, bo z założenia jest zakalcem ale za to jakim dobrym;)

Brownies

przepis znalazłam na
mybestfood.blogspot.com

- 200g czekolady gorzkiej
- 200g masla
- 5 jajek (jesli b. duze to 4)
- 100g cukru
- 100g maki
- 100g orzechow laskowych (Użyłam migdałów. Najlepsze jest z orzechami włoskimi.)

Maslo i czekolade rozpuscic powoli w kapieli wodnej. Jajka ubic dobrze z cukrem, dodac maslo z czekolada, make i orzechy grubo pokrojone. Blaszke do pieczenia o wielkosci 20x30cm wylozyc papierem do pieczenia, wlac gotowe ciasto i wstawic do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 30 minut (najlepiej sprawdzic patyczkiem).

8 komentarzy:

  1. najbardziej lubię takie elastyczne w środku...mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm elastyczne w środku...wydaje mi się, że moje spełnia to kryterium;)

    OdpowiedzUsuń
  3. poczęstowałabym się :)

    Zapraszam na konkurs z okazji Dnia Matki
    http://smakuje.blox.pl/2010/05/Moj-Dzien-Matki-odslona-2-oraz-KONKURS.htm

    OdpowiedzUsuń
  4. Już na samą o nim myśl robię się głodna, a kiedy dodać widok...
    Cudeńko!

    OdpowiedzUsuń
  5. O wow! Jest po prostu wspaniałe!!!:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja właśnie jakoś z powodu tego zakalca nie bardzo mogę się przekonać do brownie.
    Ale chyba bym nie pogardziła takim jak twoje :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję wszystkim za miłe komentarze! Kostko;) raz mi wyszło bez zakalca, trochę za długo piekłam, przez to całkiem straciło swój wyraz.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przypomnę sobie i na dobrą sprawę to nie wiem od kiedy, lecz od zawsze lubiłam wcinać wszystko to co czekoladowe. Osobiście na ten moment odpowiada mi robienie brownie https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ oraz jeśli tylko znajdę czas to jak najbardziej mam zamiar je upiec. Za każdym razem gdy je przyrządzę to lubię zajadać się mocno czekoladowym ciastem i dzieci dopytują się kiedy będę robiła następne ciasto.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails