piątek, 4 czerwca 2010

Ciasto dla czokoholików

Czy to brownie czy nie brownie? U Liski figuruje jako brownie, u Dorotuś znalazłam je pod nazwą ciasto czekoladowo orzechowe. Z powodzeniem mogło by nazywać się czokomax albo kakao-full. Tak mocno czekoladowego ciasta jeszcze nie jadłam;) Antyfanom ciemnej czekolady, serdecznie, nie polecam!

Ciasto czekoladowe

35 g kakao
80 ml gorącej wody
150 g ciemnej czekolady
150 g roztopionego masła, ostudzonego
180 g brązowego cukru (można dać więcej)
125 g zmielonych orzechów laskowych
4 jajka
1 łyżka kakao do posypania

Kakao wymieszać z gorącą wodą do gładkości. Wlać do niego roztopioną czekoladę(dałam połamaną na małe kawałki i sama się rozpuściła), masło, wsypać cukier, orzechy i dodać żółtka. Zmiksować. Białka ubić na sztywną pianę. Delikatnie połączyć z czekoladowym ciastem. Przelać do blaszki, wstawić do piekarnika i piec 40-60 minut(piekłąm 60). Czas zależy od piekarnika, chodzi o to, żeby ciasto pozostało wilgotne (ale nie surowe) w środku. Po upieczeniu pozostawić w blaszce do ostygnięcia, następnie wyjąć i posypać kakao.

9 komentarzy:

  1. jako fan ciemnej czekolady, z pewnością zjadłabym ze smakiem

    OdpowiedzUsuń
  2. Uroczo wygląda z tą gałką lodów:)

    OdpowiedzUsuń
  3. od jakiegoś czasu lubię gorzką czekoladę, kiedyś ją omijałam.. ale jakie dziecko ją lubi? zdecydowanie chętniej wybierało się mleczną. do gorzkiej chyba trzeba dojrzec.. by zachwycic się jej smakiem. bardzo mi się podoba to ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pierwszym zdjęciu wygląda jak slimaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nina - to coś dla Ciebie
    Wiosenka27 - najlepsze jest na ciepło z lodami
    Asieja - Ja wole mleczną. Sama w sobie gorzka jest dla mnie mało atrakcyjna, dopiero w cieście można się zachwycić jej smakiem.
    Dorota20w - ...a chciałam żeby było apetycznie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne ciasto. Mam ochotę na czekoladę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ajj.. wyglada niesamowicie kusząco.
    i ta okrąglutka gałka lodów:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że ja to na pewno się piszę na takie ciasto bo po prostu przepadam za wszystkim co czekoladowe. Dlatego tak bardzo chętnie korzystam z porad na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ gdzie mogę bez najmniejszego problemu znaleźć pełno przepisów na takie cuda.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails