niedziela, 28 lutego 2010

Omlet z karmelizowanym cukrem i bananami

Odkryłam przepis na omlet idealny. Najważniejsze żeby żółtka ubić z gorącą wodą na pianę, a omlet będzie lekki jak puch;) Najbardziej efektowny wychodzi z czterech jajek. Robię go na różne sposoby, np z miodem zamiast cukru, można też wcześniej podsmażyć banany. Ja jednak dzisiaj zrobiłam taki i jestem z niego zadowolona;) Polecam na słodki początek dnia.

Składniki:

-2 jajka
-szczypta soli
-3 płaskie łyżki mąki
-pół łyżki masła
-1 łyżka oliwy lub oleju
-1/2 łyżeczki cynamonu
-1,5 łyżki cukru
-pół banana pokrojonego w plasterki

Białka oddzielamy od żółtek.
Białka i sól ubijamy na sztywną pianę. Do żółtek dolewamy kilka łyżek gorącej wody, miksujemy do utworzenia się piany, szybko miksujemy z mąką.
Rozgrzewamy oliwę z masłem na patelni.
Wlewamy ciasto. Na wierzchu układamy banany. Smażymy na średnim ogniu. Kiedy spód jest przypieczony, odwracamy na drugą stronę energicznym ruchem. Posypujemy cukrem i cynamonem, co trochę przewracamy go na drugą stronę, żeby cukier się równo skarmelizował ok. minuty karmelizujemy na patelni.

Smacznego! ;)

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails