piątek, 18 czerwca 2010

Pani puszysta - Muffinka

Czy ja mówiłam że nie lubię muffinek? Zmieniłam zdanie! Te są świetne. Przepis od Dorotuś, która trafiła nim w 10. Do tej pory muffinki kojarzyły mi się z czymś ciężkim i zwartym, te są o 180 stopni inne.

Muffinki truskawkowe z migdałową kruszonką
cytuję za Dorotuś

-2 szklanki mąki
-3/4 szklanki cukru

-1 łyżeczka proszku do pieczenia

-1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

-1/4 łyżeczki soli

-2 jajka

-pół szklanki oleju

-1 szklanka mleka

-1,5 szklanki pokrojonych truskawek

Kruszonka migdałowa:

-100 g zmielonych migdałów

-20 g masła

-3 łyżeczki cukru

W jednym naczyniu połączyć suche składniki: mąkę, cukier, proszek, sodę, sól. W drugim składniki mokre: jajka, mleko, olej. Wymieszane mokre składniki wlać do suchych i lekko wymieszać, tylko do połączenia się składników. Dodać truskawki i wymieszać.

Formę do muffinek wyłożyć papilotkami, wypełnić ciastem. Posypać kruszonką.

Kruszonka: wszystkie skłądniki połączyć, rozcierać palcami.

Piec około 25 minut w 190ºC. Podawać ostudzone.

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Te muffiny są pyszne! Robiłam je , wprawdzie w zeszłym roku,ale pamiętam jak nam smakowaly.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja kiedyś też mówiłam, że nie lubie. szybko zmieniłam zdanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wcześniej próbowałam takich na jogurcie i były niedobre. W tych bardzo smakowała mi kruszonka. Tak mnie zaintrygowała, że chyba zrobię crumble ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba każda muffinka wychodzi taka puszysta i tutaj nie ma co się dziwić. Ja jestem zdania, że również pyszne są muffinki czekoladowe https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/muffinki-czekoladowe-z-cukierkami-z-mieszanki-wedlowskiej/ jeżeli zrobimy je z cukierkami z mieszanki wedlowskiej. Moje dzieci je uwielbiają.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails